Karta płatnicza MasterCard PayPass



Karta MasterCard PayPass

Szybkie i wygodne zakupy na wyciągnięcie  ręki.

Płać kartą MasterCard PayPass za zakupy do 50 zł –  szybciej niż gotówką, bez użycia kodu PIN.

Karta MasterCard PayPass to wygodna i bezpieczna  alternatywa dla gotówki. To połączenie karty debetowej z funkcjonalnością  płatności zbliżeniowych. Przeznaczona jest dla osób, które cenią stały dostęp  do swoich pieniędzy oraz wygodę i szybkość płatności bezgotówkowych.

Karta MasterCard PayPass to:

     
  • stały dostęp do swoich pieniędzy,
  •  
  • bezpieczeństwo transakcji,
  •  
  • łatwe i szybkie płacenie za zakupy z wykorzystaniem funkcjonalności  zbliżeniowej,
  •  
  • możliwość płatności w Internecie.

Karta MasterCard PayPass umożliwia Ci płatność  zbliżeniową do kwoty 50 zł. Dla zwiększenia bezpieczeństwa, losowo wybrane  przez system transakcje do kwoty 50 zł i wszystkie powyżej 50 zł wymagają  podania kodu PIN bądź autoryzacji podpisem.

Karta  wydawana jest do rachunków ROR (kont osobistych)

 

Okres  ważności karty: 3 lata

 

Limity karty:

     
  • maksymalny  limit pojedynczej transakcji zbliżeniowej bez użycia kodu PIN  – 50 zł,
  •  
  • maksymalny dzienny limit dla       wypłat gotówki – 5 000 zł,
  •  
  • maksymalny dzienny limit       operacji bezgotówkowych – 20 000 zł.


Zbliżeniowe karty MasterCard PayPass są akceptowane w  całej Polsce i na świecie. Aktualna lista partnerów akceptujących karty  zbliżeniowe VISA znajduje się na stronie internetowej www.paypass.pl

Do czego służy  karta zbliżeniowa?

Karta zbliżeniowa posiada wszystkie  cechy standardowej karty debetowej. Można nią dokonywać transakcji  bezgotówkowych w punktach akceptujących karty płatnicze na całym świecie,  wypłacać pieniądze z bankomatu lub płacić za zakupy w Internecie. Dodatkowo  posiada nową funkcjonalność – płatność zbliżeniową, która pozwala na wygodne  opłacenie drobnych zakupów – szybciej niż gotówką i bez użycia kodu PIN do  kwoty 50 zł (MasterCard PayPass).

 

Jak płacić zbliżeniowo?

     
  • poinformuj  sprzedawcę, ze chcesz zapłacić zbliżeniowo,
  • kiedy na czytniku pojawi się       kwota do zapłaty sprawdź ją i, jeśli jest poprawna, zbliż kartę do czytnika w oznaczonym miejscu.

Czy  płatności kartą zbliżeniową są bezpieczne?

Tak. Umieszczony w karcie  mikroprocesor zapewnia najwyższy poziom bezpieczeństwa. Przy płatności  zbliżeniowej karta aktywuje się tylko na kilka sekund na wyraźne polecenie  terminala płatniczego i działa jedynie w bardzo niewielkiej odległości od  czytnika (do 5 cm). Nie jest możliwe przechwycenie informacji przekazywanych tą  drogą.

Dodatkowym zabezpieczeniem jest limit łącznej wartości  transakcji zbliżeniowych, zaprogramowany na każdej karcie. Jeżeli dana  transakcja powoduje przekroczenie ustalonego przez Bank limitu transakcji  zbliżeniowych dla danej karty, terminal wymusi przeprowadzenie transakcji w  sposób "tradycyjny", tj. z potwierdzeniem numerem PIN. Limit zostaje  automatycznie "wyzerowany" przy każdej transakcji potwierdzanej kodem PIN.

Dla zwiększenia bezpieczeństwa, losowo wybrane przez  system transakcje dokonywane zbliżeniowo wymagają podania kodu PIN bądź  autoryzacji podpisem.

Dodatkowo płacąc zbliżeniowo nie przekazujesz karty  sprzedawcy – masz ją cały czas przy sobie.

Czy nie ma  niebezpieczeństwa, że za tę samą transakcję zapłacę dwa razy?

Nie. Wszystkie terminale działają zgodnie  z zasadą "jedna transakcja jedną kartą", to znaczy informacje z karty są  odczytywane tylko raz w trakcie dokonywania transakcji. Dodatkowym  zabezpieczeniem jest to, że każda transakcja musi zostać zakończona lub  anulowana, zanim będzie możliwe dokonanie kolejnej.

 

Czy nie ma  ryzyka, że kartą zbliżeniową przypadkowo zapłacę za nie swoje zakupy?

Nie. Karta z funkcjonalnością  zbliżeniową sama z siebie nie wysyła jakichkolwiek informacji. W portfelu  użytkownika pozostaje "bezczynna". Przy płatnościach zbliżeniowych  mikroprocesor na karcie aktywuje się na kilka sekund dopiero wtedy, gdy otrzyma  sygnał ze strony czytnika kart zbliżeniowych. Sam czytnik też pozostaje  "bezczynny" – aktywuje się na krótką chwilę na polecenie terminala  płatniczego po tym, jak sprzedawca wprowadzi kwotę konkretnej transakcji.

 

Zastrzeżenie  karty:

W wypadku zgubienia lub kradzieży  karty należy dokonać jej blokady. Można to zrobić na kilka sposobów: 

  • telefonicznie  w Contact Center Banku (tel.:+48 86 215  50 50 lub +48 86 215 50 00),

  • telefonicznie,       korzystając z ogólnopolskiego systemu zastrzegania kart (+48 828 828 828),

  • telefonicznie       w dowolnym centrum MasterCard,

  • osobiście       lub telefonicznie w placówce Banku, która wydała kartę,

  • osobiście       w innym banku uczestniczącym w systemie MasterCard.

W przypadku telefonicznego zgłoszenia należy w ciągu 7  dni kalendarzowych złożyć pisemne potwierdzenie tej operacji w placówce Banku,  która wydała kartę.

Od momentu zastrzeżenia karty Bank ponosi  odpowiedzialność za nieuprawnione transakcje dokonane przy jej użyciu.

Uzyskanie wszelkich informacji i  wyjaśnień związanych z funkcjonowaniem bankomatów (np. potwierdzenie powodu  zatrzymania karty przez bankomat)

można uzyskać pod nr tel: +48 86 215 50 00.



Dziś jest wtorek,
22 maja 2018 r.
Aktualnie online 14 osób

04:28
20:37
Dziś imieniny obchodzą:

Helena, Wiesława, Julia, Ryta, Emilia, Roma
Kursy walut NBP
z 2018-05-22

    1 USD    3,6252
    1 EUR    4,2812
    1 GBP    4,8814


Chcąc dopełnić nałożony obowiązek wynikający z nowelizacji przepisów ustawy - Prawo telekomunikacyjne
z dnia 16 lipca 2004 r. uprzejmie informujemy, iż strona używa cookies. Dowiedz się więcej o Polityce cookies.

Dowiedz się więcej o zmianie ustawień cookie w przeglądarce. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami Twojej przeglądarki.