Przypominamy, że od dnia 14 września 2019 r. obowiązywać będą przepisy w zakresie środków silnego uwierzytelniania transakcji wynikające z Rozporządzenia Delegowanego Komisji (UE) 2018/389 z dnia 27 listopada 2017r. (RTS) oraz z przepisów Dyrektywy PSD II.
Obowiązek stosowania przez dostawców usług płatniczych mechanizmów tzw. silnego uwierzytelniania użytkownika (strong customer authenticaion) stanowi odpowiedź na dużą liczbę transakcji oszukańczych, a także na wyzwania związane z masowymi wyciekami danych, atakami na klientów instytucji finansowych i cyberprzestępczością.
Silne uwierzytelnienie Klienta to inaczej uwierzytelnienie dwuczynnikowe, które ma zapewniać wyższy poziom wiarygodności i odporności na fraudy.
„SILNE UWIERZYTELNIANIE KLIENTA”
OZNACZA UWIERZYTELNIANIE W OPARCIU O ZASTOSOWANIE CO NAJMNIEJ DWÓCH ELEMENTÓW NALEŻĄCYCH DO KATEGORII:
- WIEDZA (COŚ, CO WIE WYŁĄCZNIE UŻYTKOWNIK),
- POSIADANIE (COŚ, CO POSIADA WYŁĄCZNIE UŻYTKOWNIK)
- CECHY KLIENTA (COŚ, CZYM JEST UŻYTKOWNIK),
NIEZALEŻNYCH W TYM SENSIE, ŻE NARUSZENIE JEDNEGO Z NICH NIE OSŁABIA WIARYGODNOŚCI POZOSTAŁYCH, KTÓRE TO UWIERZYTELNIANIE JEST ZAPROJEKTOWANE W SPOSÓB ZAPEWNIAJĄCY OCHRONĘ POUFNOŚCI DANYCH UWIERZYTELNIAJĄCYCH;
Mając na uwadze bezpieczeństwo transakcji i dbałość o Klienta informujemy, że korzystanie z karty kodów jednorazowych w postaci papierowego wydruku jako narzędzia autoryzacji dyspozycji w systemie bankowości elektronicznej możliwe będzie nie dłużej niż do dnia 13 września 2019 r. włącznie.
Aby korzystać aktywnie z usługi bankowości elektronicznej od 14 września 2019 r., należy przed tą datą zmienić metodę autoryzacji składając dyspozycję w dowolnym Oddziale Banku.
Ponadto pragniemy poinformować, iż w najbliższym czasie udostępniona zostanie Klientom bankowości elektronicznej aplikacja mobilna umożliwiająca stosowanie metody silnego uwierzytelnienia bazującej na powiadomieniach PUSH.
O szczegółach ww. projektu będziemy Państwa informować na bieżąco.
W przypadku pytań prosimy o kontakt z najbliższą jednostką Banku.