Masz małe dzieci? Skorzystaj ze świadczeń z programu Aktywny Rodzic
Program Aktywny Rodzic wspiera rodziców i opiekunów dzieci do lat 3 w łączeniu obowiązków zawodowych z rodzicielstwem. Dzięki niemu możesz ubiegać się o trzy różne świadczenia, dostosowane do Twojej sytuacji rodzinnej i zawodowej. Dlaczego warto?
🏡 Świadczenie „Aktywnie w domu”
500 zł miesięcznie dla rodziców, którzy sprawują opiekę nad dzieckiem w domu.
👶 Świadczenie „Aktywnie w żłobku”
1500 zł miesięcznie na opłacenie opieki w żłobku lub klubie dziecięcym.
💼 Świadczenie „Aktywni rodzice w pracy”
Wsparcie dla aktywnych zawodowo rodziców w wysokości 1500 zł miesięcznie.
Szczegóły Programu Aktywny Rodzic
1. Świadczenie „Aktywni rodzice w pracy”
-
Wysokość świadczenia: 1500 zł miesięcznie (1900 zł dla dziecka z niepełnosprawnością).
-
Przysługuje rodzicom lub opiekunom dzieci w wieku 12–35 miesięcy, aktywnym zawodowo.
-
Warunek: dziecko nie może uczęszczać do przedszkola, żłobka lub klubu dziecięcego, ani być pod opieką dziennego opiekuna.
2. Świadczenie „Aktywnie w żłobku”
-
Dofinansowanie kosztów opieki dziecka w żłobku, klubie dziecięcym lub u dziennego opiekuna.
-
Maksymalna kwota: 1500 zł miesięcznie (1900 zł dla dziecka z niepełnosprawnością), nie więcej jednak niż wysokość miesięcznej opłaty ponoszonej za taki pobyt dziecka.
-
Świadczenie nie przysługuje, jeśli miesięczna opłata za pobyt dziecka od 1 października 2024 r. do 31 marca 2025 r. jest wyższa niż 2200 złotych.
3. Świadczenie „Aktywnie w domu”
-
Wysokość świadczenia: 500 zł miesięcznie na dziecko.
-
Przysługuje rodzicowi lub opiekunowi, który faktycznie sprawuje opiekę nad dzieckiem w domu (dziecko w wieku 12–35 miesięcy).
-
Świadczenie nie przysługuje, jeśli został wykorzystany pełny rodzinny kapitał opiekuńczy.
Jak złożyć wniosek?
Wnioski o świadczenie można składać za pośrednictwem naszego systemu bankowości elektronicznej od 1 października 2024 r. Po zalogowaniu, w module Wnioski wybierz zakładkę Złóż wniosek, a następnie odpowiednią opcję: Złóż wniosek o świadczenie Aktywny Rodzic.
Kto może złożyć wnioski?
Wnioski mogą składać rodzice (matka, ojciec) oraz opiekunowie faktyczni, prawni, rodziny zastępcze oraz osoby prowadzące rodzinne domy dziecka. Świadczenia przysługują bez względu na dochód rodziny. Nie podlegają opodatkowaniu ani egzekucji komorniczej.
Kiedy można złożyć wniosek?
Wnioski o świadczenie „Aktywni rodzice w pracy” i „Aktywnie w domu” można składać najwcześniej w 12 miesiącu życia dziecka. Wniosek o świadczenie „Aktywnie w żłobku” można złożyć w dniu, gdy dziecko zacznie uczęszczać do żłobka, klubu dziecięcego lub trafi pod opiekę dziennego opiekuna.
Kredyt na utrzymanie płynności finansowej przez producentów rolnych (linia UP).
Kredyt udzielany producentom rolnym w celu poprawy płynności finansowej w związku z ograniczeniami na rynku rolnym – dostępny w ofercie naszego Banku.
Już dziś możesz złożyć wniosek o kredyt płynnościowy.
Cel
Kredyt może zostać udzielony na uregulowanie zobowiązań finansowych związanych z prowadzeniem działalności rolniczej w gospodarstwie rolnym oraz ponoszenie przez producentów rolnych bieżących nakładów przyczyniających się do utrzymania płynności finansowej.
Dla kogo?
Dla producentów rolnych.
Kwota kredytu
Kwota kredytu nie może przekroczyć:
- 100 000 zł – w przypadku gospodarstwa o powierzchni nie większej niż 50 ha użytków rolnych,
- 200 000 zł – w przypadku gospodarstwa o powierzchni pow. 50 ha do 100 ha użytków rolnych,
- 400 000 zł – w przypadku gospodarstwa o powierzchni powyżej 100 ha użytków rolnych.
Najważniejsze korzyści
- Oprocentowanie dla Klienta wynosi 2%,
- Prowizja 0,5%
Dodatkowe warunki
Pomoc w formie dopłat do oprocentowania kredytu może być stosowana w okresie kredytowania, ale przez okres nie dłuższy niż 60 miesięcy, licząc od dnia zawarcia umowy kredytu.
Złóż wniosek o kredyt płynnościowy w Powiatowym Banku Spółdzielczym w Kędzierzynie – Koźlu.
Zapraszamy do kontaktu z naszymi doradcami.
Możliwość skorzystania z oferty do 31.12.2024 r.
Zgodnie z Ustawą z dnia 7 lipca 2023 r. o zmianie niektórych ustaw w celu ograniczania niektórych skutków kradzieży tożsamości – od 1 czerwca b.r. mamy obowiązek zweryfikować, czy Twój PESEL jest zastrzeżony
W jakich przypadkach będziemy weryfikowali Twój numer PESEL
- Przed zawarciem każdej Umowy o:
- rachunek oszczędnościowo – rozliczeniowy (ROR)
- rachunek oszczędnościowy,
- kredyt gotówkowy,
- kredyt w rachunku ROR (limit),
- kredyt hipoteczny,
- kartę kredytową,
- udzielenie wsparcia/ zawarcia Aneksu w ramach FWK.
Ponadto, zweryfikujemy Twój PESEL przy każdym zawieranym aneksie/ umowie kredytowej zwiększającej zadłużenie Twojego kredytu
- Przed realizacją każdej wypłaty gotówkowej w placówce naszego Banku jeśli suma wypłat z dnia dzisiejszego lub składana obecnie dyspozycja spowodują przekroczenie limitu wypłat gotówkowych ponad ustawowy limit.
- Wysokość limitu to kwota stanowiąca trzykrotność minimalnego wynagrodzenia za pracę.
- Jeśli spełnisz jednocześnie dwa warunki w dniu bieżącym, tj. przekroczysz limit wypłat i będziesz miał zastrzeżony numer PESEL nie zrealizujemy dyspozycji wypłaty gotówkowej w żadnej placówce naszego Banku.
- Dodatkowo zablokujemy wypłaty gotówkowe we wszystkich naszych placówkach na kolejne 12 godzin, na wszystkich Twoich rachunkach.
Pamiętaj
- Możesz zastrzec oraz cofnąć zastrzeżenie numeru PESEL:
- na stronie www.gov.pl,
- w aplikacji mObywatel,
- w Urzędzie Gminy.
Po wykonaniu czynności bankowych można ponownie zastrzec swój numer PESEL.
Informujemy, iż w WIELKI PIĄTEK tj. 29.03.2024 r.
wszystkie placówki Banku będą czynne do godziny 12:00.
Wszelkie dyspozycje Klientów nadane w Wielki Piątek (29.03.2024 r.)
drogą elektroniczną do godz. 12:00
zostaną skierowane na drogę rozliczeń międzybankowych tego samego dnia,
natomiast zlecenia złożone po godzinie 12:00 zostaną rozliczone w dniu 02.04.2024r.
Zapraszamy do korzystania z naszych usług.
Uprzejmie informujemy, iż ostateczny termin wygaszenia dostępu
do starej wersji bankowości internetowej eCorpoNet upływa z dniem
31 marca 2024 r.
Jednocześnie pragniemy przypomnieć, iż:
- działa we wszystkich przeglądarkach internetowych
- umożliwia szybsze i intuicyjne poruszanie się pomiędzy funkcjonalnościami
- nie wymaga zmiany sposób logowania, hasła i środków autoryzacyjnych użytkownika
Instrukcja użytkownika nowego eCorpoNet dostępna jest w zakładce Dokumentacja na stronie logowania do nowego eCorpoNet.
Zachęcamy do aktywnego korzystania z nowej bankowości!
Szanowny Kliencie!
Uprzejmie informujemy, że od piątku 19 stycznia od godziny 20:00 do soboty 20 stycznia do godziny 16:00 niedostępny będzie system Profil Zaufany.
Przepraszamy za utrudnienia.
Komunikat dotyczący rozliczeń i płatności
w dniach 29 i 31 grudnia 2023 r. oraz 1 stycznia 2024 r.
Szanowni Klienci,
Uprzejmie informujemy, że elektroniczne zlecenia przelewu złożone
w dniu 29 grudnia 2023 r. do godziny 13.00 zrealizowane zostaną w tym samym dniu,
natomiast realizacja dyspozycje złożonych po godzinie 13.00 nastąpi w dniu 02. stycznia 2024 r.
Informujemy również, że od godz. 19:00 w dniu 31.12.2023 r. do godz. 24:00 w dniu 01.01.2024 r.
nastąpi przerwa w realizacji przelewów na telefon BLIK (P2P) oraz Express ELIXIR.
Zapraszamy do korzystania z naszych usług.
Zarząd PBS K-Koźle
Ze względu na ciągłe rozszerzanie sankcji gospodarczych coraz częściej pojawiają się trudności w realizacji transakcji z/do Federacji Rosyjskiej, Białorusi oraz Ukrainy (obecnie obwody: doniecki, ługański, zaporoski, chersoński).
Mając na uwadze rosnące ryzyko sankcyjne, od 1 marca 2023 r. wprowadzamy zakaz realizacji przekazów z/do Federacji Rosyjskiej.
Pozostałe ograniczenia dotyczące ww. krajów mogą dotyczyć wydłużonego czasu procesowania transakcji lub braku ich realizacji w zależności od obowiązujących przepisów sankcyjnych.
Wielka Orkiestra Świątecznej Pomocy
Powiatowy Bank Spółdzielczy w Kędzierzynie – Koźlu dołącza do 31. finału Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy. Tegoroczny finał odbędzie się 29 stycznia i przyświeca mu cel walki z sepsą, chorobą zagrażającą życiu. Hasłem tegorocznego Finału jest "Żyj zdrowo w zdrowym świecie". W tym roku, jako Grupa BPS, po raz kolejny bierzemy udział w zbiórce.
Stworzyliśmy w tym celu eSkarbonkę Grupy BPS, czyli wirtualną puszkę, do której można wpłacać pieniądze w prosty i bezpieczny sposób. Zachęcamy do wpłat pracowników, klientów, kontrahentów i wszystkich przyjaciół naszego banku.
Aby wesprzeć WOŚP, wystarczy kliknąć w link do eSkarbonki Grupy BPS i wskazać kwotę, jaką chce się przekazać. Płatności można dokonać za pośrednictwem systemu PayU (przelewem bankowym/BLIKiem/kartą). Wszystkie wpłaty trafią bezpośrednio na ogólny rachunek eSkarbonki WOŚP, a pod linkiem będzie można śledzić stan naszej wirtualnej puszki.
Wpłaty zbierane są do końca 31. finału WOŚP, czyli do północy 29 stycznia 2023 roku. Zachęcamy do wsparcia tej szczytnej inicjatywy:
Link do eSkarbonki Grupy BPS - https://eskarbonka.wosp.org.pl/w9x9av