Zachęcamy Państwa do skorzystania z aplikacji mobilnej PBS Kędzierzyn-Koźle, która za pomocą powiadomień typu push umożliwia autoryzację logowania i transakcji w ramach silnego uwierzytelniania w bankowości internetowej eBankNet.
Korzystanie z aplikacji jest alternatywą do metody autoryzacji operacji przy użyciu kodu SMS. Warunkiem otrzymania powiadomień push jest instalacja aplikacji PBS Kędzierzyn-Koźle na urządzeniu mobilnym (telefonie komórkowym) oraz posiadanie dostępu do Internetu.
Pobierz bezpłatną aplikację mobilną PBS Kędzierzyn-Koźle
wybierając opcję zgodnie z systemem, który posiada twój telefon.
Aplikacja PBS Kędzierzyn-Koźle dostępna jest:
- w Google Play dla systemów Android (w wersji 4.4 lub wyższej),
- w App Store dla systemów iOS (w wersji 11.2 lub nowszej).
Dostęp do zarządzania mobilną autoryzacją uzyskujemy po zalogowaniu się do bankowości elektronicznej eBankNet i wybraniu z Menu głównego modułu Mój profil, a następnie z menu bocznego opcji Mobilna autoryzacja.
Funkcjonalności poszczególnych elementów powyższego ekranu:
- Zobacz jak aktywować aplikację mobilną - przycisk otwiera okno modalne zawierające film instruktażowy, pozwalający zrozumieć jak aktywować aplikacje mobilną;
- Pobierz z Google Play - przycisk otwiera nową kartę przeglądarki ze stroną serwisu Google Play, z której można pobrać aplikację dla systemów Android. Należy zweryfikować wydawcę aplikacji, czy jest nim SoftNet Sp. z o.o., zwracając szczególną uwagę na wielkość liter;
- Pobierz w App Store - przycisk otwiera nową kartą przeglądarki ze stroną serwisu App Store, z której można pobrać aplikacje dla systemów iOS. Należy zweryfikować wydawcę aplikacji, czy jest nim SoftNet Sp. z o.o., zwracając szczególna uwagę na wielkość liter;
- Aktywuj mobilną autoryzację przez SMS - przycisk przenosi nas do nowego widoku, który wymaga autoryzacji potwierdzającej chęć otrzymania kodu parującego przez SMS, który należy wykorzystać przy tworzeniu profilu mobilnego w aplikacji (ważność kodu wynosi 15 minut).
Po prawidłowej autoryzacji zamówienia kodu parującego system potwierdza wysłanie kodu SMS do parowania urządzenia mobilnego. Otrzymany kod należy wykorzystać w aplikacji mobilnej pobranej na telefonie.
W tym celu po uruchomieniu aplikacji należy kliknąć przycisk Rozpocznij, a następnie:
- wprowadzić otrzymany kod SMS do parowania urządzenia mobilnego,
- podać login wykorzystywany do obsługi serwisu eBankNet,
- nadać 6-cio cyfrowy kod PIN do logowania w aplikacji (system prosi ponownie o potwierdzenie nadanego kodu),
- podać nazwę własną profilu parowanego w urządzeniem mobilnym.
Aplikacja może obsługiwać odrębne profile wielu loginów użytkowników bankowości elektronicznej Banku. W celu dodania kolejnego profilu w aplikacji należy wybrać opcję Ustawienia ogólne (lewy górny róg ekranu startowego aplikacji), a następnie (+) Dodaj nowy profil.
Prawidłowe aktywowanie urządzenia mobilnego potwierdzone zostaje w module Mój profil → Mobilna autoryzacja serwisu bankowości elektronicznej:
W pasku Urządzenia widoczna jest nazwa urządzenia mobilnego, na którym znajduje sie aplikacja z profilem powiązanym z loginem w bankowości elektronicznej oraz data jego aktywacji. Ikona X służy do usunięcia profilu z aplikacji mobilnej. W takim przypadku zostanie przywrócony poprzedni sposób autoryzacji przy użyciu kodu SMS.
W rozdziale 15.7 Instrukcji dostępnej w dolnym pasku serwisu bankowości elektronicznej eBankNet znajduje się instrukcja korzystania z aplikacji do autoryzowania transakcji.
Klikając w poniższy link, dowiesz się, krok po kroku
jak aktywować aplikację oraz jak z niej korzystać:
https://youtu.be/WJZq6dU35VI