Zgodnie z Ustawą z dnia 7 lipca 2023 r. o zmianie niektórych ustaw w celu ograniczania niektórych skutków kradzieży tożsamości – od 1 czerwca b.r. mamy obowiązek zweryfikować, czy Twój PESEL jest zastrzeżony
W jakich przypadkach będziemy weryfikowali Twój numer PESEL
- Przed zawarciem każdej Umowy o:
- rachunek oszczędnościowo – rozliczeniowy (ROR)
- rachunek oszczędnościowy,
- kredyt gotówkowy,
- kredyt w rachunku ROR (limit),
- kredyt hipoteczny,
- kartę kredytową,
- udzielenie wsparcia/ zawarcia Aneksu w ramach FWK.
Ponadto, zweryfikujemy Twój PESEL przy każdym zawieranym aneksie/ umowie kredytowej zwiększającej zadłużenie Twojego kredytu
- Przed realizacją każdej wypłaty gotówkowej w placówce naszego Banku jeśli suma wypłat z dnia dzisiejszego lub składana obecnie dyspozycja spowodują przekroczenie limitu wypłat gotówkowych ponad ustawowy limit.
- Wysokość limitu to kwota stanowiąca trzykrotność minimalnego wynagrodzenia za pracę.
- Jeśli spełnisz jednocześnie dwa warunki w dniu bieżącym, tj. przekroczysz limit wypłat i będziesz miał zastrzeżony numer PESEL nie zrealizujemy dyspozycji wypłaty gotówkowej w żadnej placówce naszego Banku.
- Dodatkowo zablokujemy wypłaty gotówkowe we wszystkich naszych placówkach na kolejne 12 godzin, na wszystkich Twoich rachunkach.
Pamiętaj
- Możesz zastrzec oraz cofnąć zastrzeżenie numeru PESEL:
- na stronie www.gov.pl,
- w aplikacji mObywatel,
- w Urzędzie Gminy.
Po wykonaniu czynności bankowych można ponownie zastrzec swój numer PESEL.